Viikon bloggaaja haastattelu -17 faktaa minusta

-
Olen Indieplacen tämän viikon bloggaaja (jee!) ja julkaisen tästä johtuen postauksen, jossa kerron hieman itsesäni ja blogistani. Postauksessa vastaan viikon bloggaaja - haastattelun kysymyksiin.

Mistä blogisi nimi tulee?

Blogin nimi tulee nimestäni, joka on Vanessa. Nessa on yksi kutsumanimistäni.

Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?

Aloitin bloggaamisen koska olin tyytymätön sen hetkiseen elämäntilanteeseeni ja ajattelin, että voisin hyötyä virtuaalisen kiitollisuuspäiväkirjan kirjoittamisesta. Postaukset arjesta, esimerkiksi siitä että olin käynyt kaverin kanssa kahvilla tai ostanut kirpparilta jonkin kivan vaatteen, auttoivat minua muistamaan että vaikken vielä ole siinä pisteessä elämässäni missä haluan olla, on elämässäni jo nyt paljon sellaista mistä olla kiitollinen.

Mikä on parasta bloggaamisessa?

Parasta bloggaamisessa on uusien ihmisten tapaaminen ja kiinnostavat medialle suunnatut seminaarit, joihin en pääsisi pelkässä opiskelijan roolissa. Esimerkiksi terveyttä ja ihmisoikeuksien eri osa-alueita käsittelevät seminaarit kiinnostavat minua.

Mikä taas haastavinta?

Hyvän sisällön tuottaminen on välillä hankalaa. Henkilökohtaiset mietepostaukset saavat blogissani selvästi eniten katselukertoja, mutta olen yksityisyyttä vaaliva henkilö. Bloggaaminen vaatii siis pientä tasapainoilua.

Paljasta kolme suosikkiblogiasi! Mistä pidät niissä?

Seuraan Kenzan ja Janni Delérin blogeja kauniiden matka- ja muotikuvien takia. Kun kaipaan syvällisempää sisältöä ja ajatuksia herättäviä tekstejä käyn Maaret Kallion Lujasti Lempeä blogissa.

id nosto
Postauksen kuvat: Pasi Järvenpää
MUAH: Hanna Kallio

Paljasta kolme Instagram-suosikkiasi! Mistä pidät niissä?

1) @emitaz
2) @jannid

Seuraan Emelien ja Jannin instagramtilejä kauniin sisällön ja elämänmyönteisen asenteen vuoksi. Lindan instagramia seuraan inspiroivien meikkikuvien vuoksi.

Jos pitäisi valita yksi suosikki omista postauksistasi, mikä se olisi?

Koen tärkeänä että ihmisten perusoikeuksiin ja hyvinvointiin liittyvistä asioista puhutaan.
Kunniaan liittyvä väkivalta Suomessa  on esimerkki tekstistä, jonka aihe tuntuu minusta tärkeältä ja ajankohtaiselta. Teksti on siitä syystä yksi suosikeistani.

Vinkki aloittavalle bloggaajalle:

Kirjoita rohkeasti siitä mistä haluat, mutta pidä samalla mielessä että kuka tahansa pääsee lukemaan teksejäsi jos kirjoitat julkista blogia. Mieti siis tarkkaan mitä tietoja olet valmis jakamaan itsestäsi tuntemattomille.


Mitä arvostat muissa ihmisissä?

Hyväntahtoisuutta, älykkyyttä ja kunnianhimoa.

Mikä on elämäsi paras päätös?

Opiskelu, sillä olen kehittynyt opintojen kautta tosi paljon ihmisenä.
Tällä hetkellä olen myös iloinen siitä, että olen uskaltanut hakea kouluun uudestaan. Opintopaikkaa ei välttämättä irtoa vielä tänä vuonna, mutta tuntuu hyvältä että olen "tarttunut härkää sarvista" ja lähtenyt tavoittelemaan ammattia, joka on ollut minulla haaveena ylä-asteelta asti.

Outo tapa, joista moni ei tiedä:

Järjestän vaatehuoneessa vaatteet kategorioihin ja värikoodin mukaan.

Asia, josta pidän itsessäni:

Olen kiltti ja tunnollinen.



Jatka lausetta:


Nolottaa myöntää, mutta...

En pysty katsomaan mitään jännitystä tai kauhua sisältäviä elokuvia. Koen yliluonnolliset asiat ahdistavina, joten jopa tietyt K12 elokuvat/sarjat ovat minulle liian pelottavia.


Vapaa-ajallani...

Käyn kävelyillä, joogaan, katson sarjoja ja luen kirjoja. Tällä hetkellä minulla on menossa Susan Abdulhawan kirja Jeninin aamut ja katson komediasarjaa nimeltään Mom.

Haluaisin oppia... 

Haluan seuraavaksi oppia ranskankielen ja baletin alkeet. 
Kesän työharjoittelun jälkeen toivon myös osaavani hieman enemmän lastensuojelulain käytännöstä ja soveltamisesta Suomessa.

Kun kukaan ei näe...

Siivoan, katson Youtube videoita, laulan ja venyttelen. 


10 vuoden kuluttua...

- Toivon että olen päässyt kouluun johon haen tänä keväänä (ja toivottavasti valmistunut).
- Haluan tehdä työtä paikassa jossa viihdyn ja toivon että minulla on varaa matkustella.
- Haluan olla terve.



Samaistutko johonkin postauksessa mainitsemaani asiaan?


Ihanaa alkavaa viikkoa!

x: Nessa

Ei kommentteja

Otan ilolla vastaan kommentteja kaikilta! :)